Saturday, May 31, 2008

Holiday 假期

Finally, my holiday started. This is what a student always hoping for.

However, life is short, and always unpredictable. We will never know what is going to happen next. Maybe I will no longer in the world tomorrow? (Touch Wood) In order to make your life meaningful, whatever you think should be done in order to achieve your personal goal, please do!

What is the goal for my life? This answer maybe appeare in my mind, but it sometime hard to be written. I know what should I do to achieve my goal. Different people have different views, so, maybe your goal will not agreed by others, but as long as you think it make sense and it can make your life meaningful, please ignore others.

So, I had my short-term plan, it's also my holiday plan. First of all, go GENTING!!! Haha~ I have to work for three months, and might not have time to relax anymore, so, RELAX first. I wish to go for a guitar class, learn something new to me. Due to the financial ability, maybe it should be delay. I also wish to learn community service. As service people s my part of my goal for my life, this is what should i start now.

Could I done all these in three months holiday? Hopefully~ Happy holiday to my dearest classmate also!!

终于,我的学期假期开始了!这就是所有学生所期待的。

但是,人生是短暂的,也是难以预测的。我们终究不知道接下来会发生什么事?或许明天的我就不再世间了?(呸呸)为了让你的人生更加有意义,只要你认为可以实现你人生目标的事,请开始行动吧!

我的人生目标是什么?这个答案已经浮现在我的脑袋里,但却又是言语无法诠释的。我知道我应该做什么事来达成我的人生目标。每个人有不同的看法和思想,或许你的目标无法被别人认同,如果你觉得你做的事是对的,且能达至你的人生目标,就应该不管他人怎么说。

我有一个短暂的计划,也就是我的假期计划。首先,上云顶!!哈哈!接下来的三个月假期,我都必须工作,必然没有太多的时间来休闲,所以先享受一番。我想去上吉他班,学习一些对我来说属于全新的东西。但是经济能力有限,或许这个计划可要挪后一些。我也想开始做一些公共服务相关的工作。我其中一项人生目标就是服务大众,因此我现在就必须开始了。

我能够在短暂的三个月内完成这些吗?但愿我能。。。我亲爱的同学们,假期愉快! 

1 comment:

zuoying said...

hey, i m having my holidays too...
3 months also~ shuang right...

btw, time flies and now i have passed half of my holidays...not really did sth meaningful.. hehe.. just relax myself~

jiayou lor ..