Friday, May 9, 2008

Primary school classmate wedding 小学同学结婚了

A rushing weekend again. I forced to come back hometown, decided it in very short time. Luckily I had finish all my assignment, therefore there isn't any worries for me in this trip.

My primary school is getting marry and having dinner tomorrow night. Maybe to all my friends who live in city, get marry is this age is quite amazing stuff, but, it is quite normal for me, especially in my hometown.

He is quite a treachery during his teenagers life. He discontinuing his study at 16 years old, I think. After he stop schooling, and soon we like losting contact with each other. Sometimes we met on the street, but just a very simple salutation and nothing more than that. In my mind, he is still someone who is naughty and not mature on behave.

I had change my mind tonight after I talk to him. He change a lot, in all aspect. He is like suddently became adult. Maybe, during the time i lost contact with him, is the time for his evolution. Everyone will be in their own evolution at any time, and I think I am currently in this stage too. Whatever happenes, I still wish him have a wondeful and sweet wedding with his wife forever.

Many people is start asking me, when is my turn. I can do nothing other than smiling to them and said, "soon...soon..."

又是一个匆忙的周末。我被迫在一个极短的时间内,改变我初衷,决定回家。幸亏我已经将我的所有作业给完成了,否则,我将不能高枕无忧的完成这趟旅程。

我的小学同学明天摆酒结婚。可能一些住在较发达城市的朋友会觉得在这个年龄行婚礼是一件非常神奇的事情,但是,对于我来说,尤其是在我的家乡,我经习以为常。

他在他的青少年时期,非常叛逆。16岁就辍学的他,很快的就和我失去了联络。偶尔,我们会在街上遇见,挥手打个很简单的招呼,从来就没有机会再寒暄几句。在我的印象中,他就是一个很爱玩,以及不成熟的青年。

但是,我对他改观了。从今晚我和他的谈话中,我发现当年的他已经变了,仿佛一夜之间成了大人似的。或许,在我和他失去联络的这段期间,是他人生的中的转变和进化成长期。每一个人都会经历各自不同的成长阶段,我想我也正处在这个时期吧!无论如何,我还是衷心地祝福我这小学时候的好友,以及明天即将成为他夫人的她,新婚愉快,爱情常常久久,永浴爱河。

很对人都会趁这个机会对我发出同样的问题“几时轮到你?”我能做的,就只是笑笑地回应说:“快了,快了!”

1 comment:

zuoying said...

soon ??? when will be it ? haha