Friday, July 25, 2008

Make Grieved A Motivation 化悲愤为力量

My friend had inform me about my last semester assignment marks this afternoon. The result is not that bad but I am not satisfied with it.

This is not the first time I dissapointed with my result. Everytime after the result released, I felt that I can do better than that. However, during the process of study, I always demotivated.

Last semester, I had a lot of time to study as I do not have extra subject despite the 3 subjects. After the 308 general election, the only activitiy I took part in is DESCO, but that do not spent a lot of my time. So, what had I done at that time???

Next semester will be the 5th semester for me, and soon I will graduate in 1 year time. This will be the last chance for me to perform in my study. I always feel that I learn nothing in my university life as I never serious to my study. Regret change nothing. Hope that I can have the consciousness from this lesson and make grieved to turn into motivation in my last year study.

今天下午从朋友口中得知上学期作业的分数。虽然分数不是那么得不理想,但是对我而言,确实有点不满意。

这并非我第一次对我的成绩感到失望了。每次当成绩公布的时候,我都觉得我可以做得更好的。然而在读书或者温习的过程中,我却常常缺乏动力。

上个学期,我有很多的时间来读书,因为除了那3科以外,我并没有拿任何一科附加的科目。在308大选以后,我唯一参加的活动项目就是DESCO的活动, 但是这并没有花费我太多的时间。我到底把时间花在哪里?

下个学期是我的第5个学期,离毕业仅剩1年的时间。这是我最后一个在可以方面表现的机会了。我常会觉得我的大学生活没有让我增加任何的知识,只因为我很少认真过。现在后悔是无济于事的。但愿我能够从此次教训中学习,化悲愤为力量,在我的最后一年的大学生涯中全力以赴。

No comments: