Sunday, June 8, 2008

Examiner, not an easy job 考官不易为

Few days ago, I went to Kluang and became lecturer and examiner for state basketball referee examination. I was told that as I am now a international referee, I should do all these kinds of job.

This is my first time to become an examiner. I do not get any instruction or indicator as an examiner from the authorised, so, I am force to find it out myself. This was the first challenge for me. Other than that, to decide whether the participant is qualified or failed, is another tough job. Human being always having self conflict and autonomy between mercy and fact. Lastly, examiner should be objective rather than subective in doing judgement. Subjective view and factors always blur my judgement.

All three challenges I faced during my job as a examiner. I was told that I might be given a title as chief examiner in state commitee, so that I have to do all these job in the future. Making my own review on this time performance, doing some correction and adjustment on my judgement, establish a standard for myself is what should I do currently to make sure that my future job can be done in a better way.

几天前,我到了居銮为篮球州裁判考试主讲及成为考官。他们告诉我,因为我现在的身份是国际裁判,因此就必须接下这些重任。

这是我第一次成为主考官。我并没有从主办单位及相关方面取得任何指示,所以我被迫自己找寻这些资讯。这是我的第一项挑战。再来,决定一名考生是否过关或失败,也是一项艰巨的工作。人类往往在人情及现实之间互相矛盾,怜悯之心也让自己的决定有所不同。最后,一名考官必须非常客观地做出决定,而非主观看待事情。我常会被主观因素模糊我的决定。

这三项挑战都是我在身为考官时面对的问题。当我受通知可能会接任州主考官职时,未来我将继续执行这些任务。在这次的表现中做出检讨,必要时为自己的决定方针作出纠正及调适,拟定一套所与我自己的审查标准是我现在必须做的,以便将来能有更好的表现。

No comments: