Saturday, June 14, 2008

The World Is Pretty If People Doing In The Right Way 只有人做的对,世界才会完美。

I became referee for Kulai under 16 basketball championship final game. During the closing ceremony for the tournament after the final game, the chief committee spoke on the stage and one of his sentence illumine me.

"The world is pretty if the people doing in the right way." This is the conclusion of an story he told the audience on the closing ceremony.

I totally agree with this. The world become so awful now because many people is doing in the wrong way. For example, there are a lot of quarrel between countries, what is the exactly? Selfishness stand for a very big proportion. Taking advantage of other and care about oneself only.

If everyone in the world is doing their own job well, be responsible not only to themselves, but also others or even public, I think the world will be very beautiful. My friend ever tell me that, sharing is caring. If everyone know how to share and care for other, in the context of do not put himself into crisis, that is perfect.

我今晚在古来的16岁以下篮球决赛中担任裁判。在随后的闭幕仪式上,筹委会主席在台上致词。他的其中一讲词启发了我。

“只有人做得对,世界才能完美”。这是他对所有听众来宾讲述故事的最后总结。

的确,我非常赞同他的这番话。现在的世界,会如此的丑恶,就是因为很多人用不正当的手法来处理事情。譬如说,很多国家之间都会有纷争,其中真正的原因是什么?我想私心占据了一个很大的比率。他们都想占他人便宜,同时照顾本身利益。

如果这个世界上的人,都做足了自己的本分,同时对自己和大众负责人,我想世界将是很美丽的。曾经我朋友告诉我,分享就是一种关怀。如果每个人能在不伤害自己利益的情况相,给与别人关怀与分享一切,我想这世界就几近完美了。

No comments: