Wednesday, September 17, 2008

Mourn For Ying Xing 悼念映兴

Get shock while I read the news that my friend, Ying Xing was being murdered yesterday.

She was only 16 years old, look sweet and very friendly to everyone. She used to worked in my brother's telecommunication shop. She was my father's student too. I knew her, during a procession in my hometown few years ago. She performed Chinese Yoyo that time. She was such a nice girl that work very hard. I often met her when i attended some functions and she worked for the beer company or restaurant as waitress then.

Due to her sweet look, as well as her good result in her study, she had attracted a lot of admirers, eventhough she was young. Maybe, this is one of the reason she be murdered.

I condemn on those murderers. If she do not displease you, how could you all done this? She is innocent. What wrong to her? I fully support that murderers should be punished badly.

Everytime while she met me, she will give a very friendly smiling to me. The last time was during a temple ceremony in July. Everything is now become a memory. I do remember every smile you gave me. Ying Xing, Rest In Peace.

昨天当我看到那宗骇人的谋杀案遇害者是我的朋友映兴时,我是无比的惊讶!

她才16岁,有着一张甜美的样子,对于每个人,都是那么的亲切。她曾经在我哥哥的电话店工作过,也曾经是我父亲的学生。认识她,是在几年前的一次神诞游行。当时,她表演的是扯铃。她是一个乖巧而且勤劳的女生。我也常在一些宴会场合碰见她,当时,她是为啤酒公司或酒楼工作为侍应生。

由于他甜美的外表,加上她不俗的学业成绩,她也吸引了非常多的爱慕追求者。这,或许是她遇害的原因。

我严厉谴责这些凶手。如果她并没有冒犯你,为何你们要这样对待她?她做错了什么?她是无辜的啊!我绝对支持判予凶手们重刑的决定。

每当我遇见她的时候,她总是用她的招牌笑容相对。最后一次就是,是在七月份的一次神诞表演时。现在一切都成为了回忆。我会记得每一个你给我的笑容。映兴,安息吧!

No comments: