Wednesday, June 10, 2009

Starting My Journey 开始我的旅程

After suffering for final exam, it's now coming to the time for me to enjoy my graduation life. I never know that I would have so many trips after graduate. I think I really have to plan nicely in order to make my trips better and keep these as wonderful memories in my life.

What I had done? After presentation for my project, we went to Bukit Tinggi. Bukit Tinggi located in Pahang, somewhere near to Genting Highland. I have my first touch with rabbits, and first visit to France Village where I heard long time ago. The next day, I went Cameron Highland with classmates. Nobody will believe that that was also my first visit to Cameron Highland. Anyway, this trip had changed my mind and perception about Cameron Highland. I never know that Cameron Highland is a town. I always thought Cameron Highland is as small as like Genting Highland, and all places to visit were grouped together. Having high tea at BOH Tea garden is somewhat nice. Took a lot of pictures, but so far I didn't get any one from them.

What I am going to do? Depart from KL to Guang Zhou, China, and Hong Kong tomorrow afternoon. It will be a 6 days trip with my father. We have no proper plan for that yet but I never worry much so far. After the trip, I will have my 3 weeks break. Looking for a temporary job that allow me to earn some money for the following trips. Going to Myanmar on July for 2 weeks as for basketball referee. I won't give up the chance to travel there too. Soon after come back from Myanmar, will go Taiwan for 8 days. For Taiwan trip, I think I really have to plan it nicely because I don't wish to waste any time there. This is a trip which I looking forward for a long time. I will start thinking about a job after come back from Taiwan.

Awesome plans? I think so. After these, I think the time for me to do it again, is, during my retirement life. Bon voyage to myself.

经过了考试的煎熬,现在是我享受我毕业生后的时候了。我从来没有想过我毕业之后会有那么多旅游的机会。我想我应该好好计划一番,以便这些旅程能成为我生活中难忘的回忆。

我做了什么?在我的论文陈述会后,我到了武吉丁宜。武吉丁宜坐落在彭亨州靠近云顶高原的地方。在那里,我第一次和兔子亲密接触,也到了久闻其名的法国村。次日,我到了金马仑高原。没有人会相信这是我第一次到金马仑高原。无论如何,这次旅程让我对金马仑高原的看法改变了许多。我从来不知道金马仑高原原来是一个城镇。我一直都以为金马仑高原和云顶高原很相像,所有景点都集中在一起。在茶山上品茶是多么享受的事情。拍了很多照片,但是至今还没有跟他们拿过来。

我即将做什么?明天下午会从吉隆坡出发到中国广州和香港。这是我和爸爸到中国的6天之旅。到现在,我们都还没有好好计划行程但是我们却没有担心。这趟旅程之后,将会有3个星期的休假。希望在这三个星期能做点临时工赚点钱,作为我接下来旅程的盘缠。七月份将会去缅甸之行篮球裁判的任务,为期2个星期。我当然不会放过顺便旅游观光的机会啦!缅甸回来之后,将即可前往台湾,进行8天的旅程。台湾行我会好好的规划一番,因为这是我梦寐已久的旅途,所以不会浪费一分一秒。从台湾回来之后才会真实想想未来的路。

很惊人的计划吧?我也那么觉得。这次以后,我想能够让我有同样的机会做这样的旅程,也只有在我退休以后吧!祝福自己一路顺风。

No comments: