Monday, October 5, 2009

Started My Job 开始我的工作

Since 1st October 2009, I was off from my jobless life and stepped into new work place. Actually, I had been interview by the Ministry of Housing and Local Government during August, and was confirmed by one of the staff from that department. Due to some technical problem, the appointment letter only come out on the 30th September 2009. Sigh! This is the effect of bureaucracy that always happen in government sector. However, after one month waiting, now I can declare that I am not longer jobless and I am now a government official.

The title of my position is Pegawai Kemajuan Perkampungan (PKP), which translate to English means New Villages Development Official. My job is become a bridge between 9 head of the villages (Ketua Masyarakat) in KulaiJaya and the Ministry of Housing and Local Government regarding the project for upgrading facilities in village area.

Thanks for those who had given me the chances to accept this position and I promised to try my best and contribute the abilities and capabilities I had to the social.

自从2009年10月1日开始,我已从无业游民身份踏入我的新工作岗位。其实,我在8月份就被房屋及地方政府部门面试,该份职业也在同个月份被确认。由于一些技术上的问题,我的委任状到了9月30日才被分发。感叹!这就是政府部门官僚制度的结果。无论如何,在一个月的等待过后,我能正式宣布我不再事业,现在我是政府官员。

我的工作名称叫做新村发展官。我的工作是成为9个古来再也县内新村村长与房屋及地方政府部之间的桥梁,作为各项新村区内提升设施工程的工作。

谢谢各位给于我这个机会接受这份工作的人,我也保证将会尽我所能贡献我所有的能力来为社会服务。

4 comments:

ah~v said...

曾同志~
看见你一步一脚印的实践你的理想
我真的很替你开心!!
虽然我们每次笑你以后得指天指地‘出报子’, 但我现在收回我的玩笑。。你真的很棒!!我看不久的将来古来甚至马华的未来你一定是人民仰赖的对象。。不过请你答应我不要忘了当官的目的。。不要被利益冲昏了头,在我们还青春的时候,好吗?不要让我对马来西亚的未来由再次绝望。。加油明日之星!

taitai said...

great!! friend!!
wish you all de best for ur career!!
as ah~V said "明日之星"
keep it up^^

fanchong said...
This comment has been removed by the author.
fanchong said...

山不在高,有仙则灵;水不在深,有龙则明。。。
吾愿能出淤泥而不染,陷入江湖之中,混杂总难免。人只要有立场,有原则,并加以持之以恒,必能为他人敢远观而不能亵玩之人。
人非圣贤,孰能无过;但愿我能尽所能服务各位。
做官一阵子,做人一辈子。把这个座右铭带好,自我提醒,就能让我自己问心无愧渡完一生。
兄弟,谢谢你们的祝福!
需要你们全心全力支持!